pátek 26. prosince 2014

Pexeso pro Viktorku

Dárečky jsou již rozdány. Nastává tedy čas jejich odtajnění - alespoň těch šicích:-) Jeden z dárků na který jsem hrdá je látkové pexeso pro moji nejmladší neteřinku Viktorku. Inspiraci jsem našla na blogu u Susu. Provedení je již mé vlastní.

Poměrně velké dilema jsem řešila ohledně výběru vhodné látky resp. vhodného panelu. Ve finále jsem zcela neplánovaně objevila látku s moc hezkými obrázky u Mráze Nakonec jsem použila pouze polovinu panelu. Dopěla jsem totiž k názoru, že dvouleté Viktorce zatím bude stačit 15 dvojic (a měla jsem pravdu).

Samotná příprava látky mi zabrala poměrně dost času. Nejprve jsem obě látky (panel i spodní hvězdičkovou) podžehlila vliselinem. Poté je rozstříhala na jednotlivé čtverečky, které jsem sešila tzv. "za patku", nechala otvor na protočení a poté je obracela. Velmi důležitý "fígl"však spočíval v tom, aby: a) byly před protočením odšité všechny rohy b) u všech rohů byl ušit steh tzv. přes roh. To znamená, že jsem nešila přesně do pravého úhlu, ale steh, kterým jsem "zabočovala" jsem ušila šikmo. Díky tomu se mi látka v rozích mnohem lépe obracela. Podobná technika se používá např. při šití límců. Na závěr jsem ručně zašila otvory, kterými jsem protáčela látku. A tady je výsledek:-)

Pohled na hrací plochu (díky foťáku, který byl na nabíječce se jedná o poněkud asymetrický úhel pohledu:-))




Nezbytný sáček, dobře uzavíratelný, aby se obrázky nepoztrácely (nebo alespoň ne hned).



Detail hrany


Viktorka měla z pexesa radost. Téměř všechny obrázky uměla pojmenovat a sáček se jí zalíbil coby čepice:-)  

2 komentáře:

Děkuji za Váš komentář a návštěvu u mě :-)