čtvrtek 19. února 2015

Knihy v novém kabátě

Od mala velmi ráda čtu. Je to vlastně můj jediný koníček, který mě provází od doby, kdy jsem začala rozeznávat písmenka:-) Není den, abych si nepřečetla alespoň pár řádků. 

Kromě toho že knihy čtu, také si je ráda kupuji, půjčuji a dávám jako dárek. Je to vždycky takové trochu napínavé dobrodružství, zda se člověk při výběru "trefí". Pokud tedy zrovna nemám přesně definováno, o jakou knihu, jakých rozměrů apod. se má jednat. 

Moje hodně blízká kamarádka má dneska narozeniny. A přála si jako dárek knihu. Nějakou veselou, nenáročnou. Docela oříšek. Nakonec jsem jí darovala knihy dvě. Jednu z řady "Slepičích polévek" které mám ráda. Druhá je velmi zdařila povídková kniha "Den jako stvořený pro vážnou známost" od Zdeny Frýbové. Druhý titul jsem zakoupila v antikvariátu, jelikož na trhu již nebyla k dostání. Nemám nic proti knihám z antiku, naopak. Přesto jsem si říkala, že by bylo hezké darované knihy ještě nějak "vylepšit". 

Vylepšení má nakonec podobu látkových obalů na knihy. Při jejich výrobě jsem postupovala podle návodu v Marině z dubna 2014. Obal se skládá ze dvou látek - vnější a vnitřní. Vnější látku jsem vyztužila bavlněným vliselinem. Pro oživení jsem nakombinovala "noviny" s jednobarevnou látkou. Pro větší komfort jsem obaly vybavila gumičkou. Použila jsem gumičku o krapet silnější než je klasická klobouková. 

Samotné se mi obaly zalíbily a už se těším, jak si takto vylepším svoji literaturu, zejména cestách v hromadné dopravě se budou hodit!

Vychytávky pro příště: 
- gumičku před šitím není dobré špendlit ani přišívat - stejně se pohne:-( Osvědčilo se mi jí vložit na látku těsně před prošitím patky.
- při obšívání rohů příště použiji metodu steh přes roh o které jsem psala již tady.

Čas zpracování: cca. 30 - 45 minut jeden obal

Použitý materiál: bavlněná látka (vnitřní a vnější), vliselin, gumička


Zátiší s tulipány - dárek od kolegů k narozeninám

Pohled na předsádku obalu

8 komentářů:

  1. Jé, to vypadá fakt suprově! Krásný, fakt.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky hrozně ráda čtu. Mám doma sbírku spíš klasické literatury. Kdybys chtěla, můžu ti pak nějaké půjčit, nemám s tím problém. A obal je skvělý, škoda, že Marinu Quilt doma nemám ani jednu. Jen pár starých. A když jsem se dotazovala distribuční služby na starší čísla, poslali jen seznam témat, z toho člověk moc nepozná. No nějak jsem to prošvihla už má začátku, škoda.

    OdpovědětVymazat
  3. Šári, díky! Já Ti zas můžu nabídnout na okopírování návody z Marin (těch co mám). Pokud bys chtěla tak se ozvi na krizulka@seznam.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář a návštěvu u mě :-)