sobota 14. února 2015

Z archivu II aneb moje letní vzpomínka

V únoru mívám obvykle zimní krizi - venku počasí nic moc, sníh žádný (natož ve městě), do jara relativně daleko. Aspoň že dny se prodlužují. V tento čas se také začínám těšit na letní dovolenou, uznávám, že to je kapku předčasné, ale nějakou delší vizi prostě potřebuji.

Při vzpomínce na loňskou letní dovolenou si mj. vybavím SVOJI ÚPLNĚ PRVNÍ UŠITOU TAŠKU! Byla to výzva. A já ji zdolala:-)

Tušila jsem, že šití první tašky bude časově náročné. Z toho jasně vyplývalo, že potřebný čas budu mít pouze na dovolené. A tak s námi do Českého Švýcarska cestoval šicí stroj. Pravda, připadala jsem si malinko jako cvok, ale manžel si už zvykl:-) a švagrová, které jsem se se svým záměrem svěřila (přece jen jsem nechtěla vypadat jako úplný šílenec) mě v mém záměru podpořila. O to větší překvapení pro mě bylo, když jsem ve společenské místnosti v penzionu, kde jsme byli ubytovaní, uviděla na stole - šicí stroj:-)

Šití bylo náročné. Vybrala jsem model s řasením na přední straně. Současně jsem použila barevnou vsadku. Také jsem si poprvé vyzkoušela vsazování zipu a šití kapes. Jsem hrdá, že jsem se nevzdala, ale byla to šichta:-) Popruhy jsou zpevněné polypropylenovým popruhem šíře 3 cm, na ně jsem našila "tunel", který byl delší, proto je také začátek a konec popruhu nařasený. A aby řasení nevadilo při nošení, zafixovala jsem je prošitím vždy 12 cm od konce. K vyztužení tašky jsem použila ronopast. Vnitřní kapsy jsou tři - všechny jsou nakládané (tj. přišité k vnitřní látce), jedna je s klopou. Pro úplnost dodávám, že jsem použila střih z Mariny, prosinec 2011.

Taška se nakonec celkem zdařila. Těší mě, že v praxi je využívaná:-) A tak to má být!

Vychytávky pro příště:
- zajistit si konec popruhu před navlékáním "tunelu" špendlíkem (když popruh vyklouzne, je celkem náročné ho dostat zpět)
- prošívat okraj tašky na silnějším stroji (pokud budu u rodičů, kde je k dispozici celokovový Lucznik, který je výrazně silnější než můj Brother)
- výztuhu je potřeba nažehlovat a přišívat vždy na vnitřní látku nikoliv na vnější!

Čas zpracování: asi 12 hodin (strašně moc jsem párala a přešívala)

Použitý materiál: lněná látka na vnitřek tašky a vsadku, vnější látka je bavlněná, polypropylenový popruh, ronopast, vliselin, spirálový zip 25 cm

Moje první v plné kráse:-)

Nahlédnutí do vnitřku tašky

Detail popruhu

6 komentářů:

  1. Krásně ušitá:-))
    p.s. Výztuhu můžeš dát i na vnější část - nažehlovací plátno a sakon.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji:-) a taky díky za upozornění ohledně nažehlení jiných výztuh. Mám zkušenost s ronarem a ronopastem a u těch se mi opravdu osvědčilo je nažehlit na vnitřní látku. Plátno a sakon určitě vyzkouším:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná taška, ty řasené popruhy se mi líbí :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji! A díky za návštěvu a komentář :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle je první pokus o tašku... No, tak to smekám.

    OdpovědětVymazat
  6. Úplně se červenám :-) no, byl to opravdu první pokus. Ve finále docela úspěšný, ale těch hodin.... a toho párání.... Teď už se mi tašky šijí výrazně lépe :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář a návštěvu u mě :-)