sobota 16. května 2015

Z archivu V - myší kožíšek

Od přírody jsem zrzka, i proto jsem od mala chodila na karnevaly jako Pipi Dlouhá punčocha. Kostým Pipi mě dokonce provázel na posledním zvonění. Pravda, v dětství jsem svoji barvu vlasů neměla ráda. Teď je to naopak :-) 

Barvě vlasů a vůbec mému fototypu včetně pih se snažím přizpůsobovat barvy šatníku. Současně jsem tak trochu "konzerva". Mám ráda střídmé kombinace barev, nejvíce tři a to ještě žádnou divočinu. V šatníku mám kromě základní bílé a černé zastoupenou také červenou, hnědou, oranžovou, zelenou, modrou, vínovou ale i šedivou. 

Šedá barva není můj favorit. Před rokem jsem si však ještě v rámci Školy šití šila šatovku. A protože jsem chtěla, aby se mi dobře šila, nemačkala se a vůbec, aby mi při tom šití nedělala komplikace, rozhodla jsem se jí ušít ze slabého flauše. A ten tehdy měli u Mráze pouze v šedivém provedení. Nakonec jsem se pro něj rozhodla s pevným přesvědčením, že šatovku budu nosit zásadně s barevnými roláky, tričky, šátky atd., což jsem dodržela.

Ve finále vznikl model, který můj muž nazývá "Myší kožíšek" a prý se mu moc líbí :-). Šatovka může působit tak trošku myškoidně, nenápadně a rozhodně to není trhák sezony. Nosím jí však moc ráda. Šedivá se totiž opravdu dobře kombinuje s ostatními barvami a celkově je moc příjemná na dotek i na nošení.

Vychytávky pro příště:

- kapsy šít vodorovně

Čas zpracování: už si nepamatuji

Použitý materiál: flauš, bavlněná látka, vliselin, skrytý zip



Na modelce

Detail výstřihu - vnitřní stranu lemování jsem přišívala ručně.


Opravdu skrytý zip

Pohled na dvouvýpustkpvou kapsu. Bohužel, jsem jí nakonec musela zašít, protože se mi při chůzi nešikovně rozevírala. 


Rozparek s podkrytem
V dnešním příspěvku jsem se pohybovala v odstínu šedi. Ten příští bude na barvy mnohem bohatší, bude totiž o zelené výměně, které jsem se poprvé účastnila na blogu u Světlušky.
Přeji vám hezké májové dny!

10 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Veru, díky! S detaily jsem si na tomto projektu docela vyhrála - byly totiž hodnoceny při závěrečkách ve Škole šití. A některé mi daly docela zabrat např. kapsy. Jejich focení už byla oddechovka:-)

      Vymazat
  2. ...šikulka šikovná...zip, to je má Achylova pata...Věrka

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc děkuji za pochvalu i za návštěvu! Obojí mi udělalo radost :-) Zipy jsou pro mě náročná disciplína a výzva současně, ale když se pak zadaří:o) o to je větší radost.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné šatičky :) A ty detaily! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Moc díky! Detaily... tak ty mi daly zabrat, jak už jsem psala výše. Nicméně jsem ráda, že jsem je zvládla :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář a návštěvu u mě :-)