úterý 30. června 2015

Skandálně krátké

mi připadá období, kdy se dny prodlužují, doba dovolené nebo také délka této šatovky (ani ne tak při chůzi, ale při sedu). Mám ji už několik let, je to vlastně můj druhý šicí pokus a nosím ji ráda. Na rozdíl od svých předchůdkyň nemá zapínání na zip či knoflíky. Tehdy jsem se zipu bála jako čert kříže :o)

 Je také trochu volnější, což mi vyhovuje v zimě, kdy se pod ní navleču do roláku. Celoročně ji doplňuji černými teplými punčocháčemi. Jak jste si možná mohly všimnout, ty patří k mým stálicím v šatníku. Důvodem není ani tak záliba v černé barvě, ale skutečnost, že v naší práci máme téměř po celý rok chladno. Pracuji ve starém, kamenném domě s okny v přízemí, kam sluníčko téměř nepřijde. Pravda, pár dnů v roce je to prima, ale ty ostatní.... tak v těch s radostí vytahuji moji zásobu punčocháčů :-) Někdy si připadám trochu nepatřičně, když kráčím po ulici, kde chodí ostatní v tenkých silonkách, ale já vím své :o) a pro úplnost dodávám -  na převlékání outfitů jsem líná....

Šatovka je šitá z mého oblíbeného manžestru (ideální látka na model do zaměstnání). Má dvě jednovýpůstkové kapsy, na které jsem opravdu hrdá! A do sekce "z archivu" ji nezařazuji proto, že jsem ji nedávno trochu vylepšila krémovou krajkou. 

Vychytávky pro příště: přes hrudník bych udělala trochu větší záševky

Čas zpracování: to už si nepamatuji, ale bylo to několik hodin

Použitý materiál: manžestr, podšívkovina, krajka, nitě



Střih šatovky je mírně do áčka, čerpáno z jedné staré Burdy. Přední i zadní díl se skládá ze dvou částí, pričežm spodní část šatovky jsem pro oživení udělala z napříč položeného manšestru - na světle mají oba díly odlišnou barvu.

Detail kapsy - s tím mi tehdy pomáhala jedna zkušená známá. Krajka je přišitá v ruce. Původní s ní nebylo počítáno, což je zjevné také ze strojově udělané záložky.

5 komentářů:

  1. Jsi šikovná, moc pěkné jsou! Škoda, že mně by manžestr do práce zakázali. Dress code no... A jak jsi překonala ten strach ze zipu? Já se teď přimlouvám ho tedy konečně zkusit, ale pořád se bojím a odkládám to už snad rok :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji :-) K tomu zipu - stačí si vyhlédnout starou vyřazení hodnou větrovku, u které je rozbitý zip. Řekla jsem si, že ho zkusím vyměnit, a když se to nepovede tak, že to vlastně nevadí. A ono se povedlo :o) Od té doby se zipů nebojím, přesto je na rozdíl od jiných šicích operací poctivě stehuji.

    OdpovědětVymazat
  3. Šatovka pěkná, ta krajka tomu dodává šmrnc! :-) Já jsem se zipu přestala bát ve chvíli, kdy jsem si pořídila StyleFix (taková tenká oboustranně lepící páska). Předtím jsem taky poctivě stehovala. Ale respekt k šití zipů mám pořád :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za tip (vyzkouším) i za pochvalu! Obojí udělalo radost :-)

    OdpovědětVymazat
  5. ja tiež teda zipsom pri šití moc nedávam, dlho som sa ich bála, ale tiež už ich priliepam stylefixom a potom sa šije jedna radosť :D
    a tie šaty sú nádherné, také by sa mi hodili :P

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář a návštěvu u mě :-)