neděle 5. července 2015

První letošní

Dnes mi zazvonil budík v 5:45 hodin. Důvodů, proč v neděli ráno vstávat v takhle časnou hodinu může být několik. Můj se jmenoval -  borůvky. Po třech letech jsou u nás v lesích konečně zase borůvky (místně nazývané "borovky"). V předchozích sezónách totiž  buď keříčky špatně odkvetly nebo květy spálil mráz. Jakmile jsem se o tom dozvěděla, bylo mi jasné, že se má sběračská vášeň  přihlásí o slovo.

S dvoulitrovou konvičkou jsme se společně s kamarádkou a její maminkou vypravily do míst, kde jsem jako dítě sbírala borůvky. Chodívali jsme na ně každé léto. Měla jsem a mám ráda modré ruce (znamení, že jsme opravdu sbírali poctivě :-), pusy, borůvkové knedlíky, koláč.... Dnes navíc oceňuji klid a blízkost přírody, kterou mi les dává.

Výsledek dnešní výpravy není nijak závratný - každá z nás nasbírala půl litru (borůvky ještě potřebují trochu sluníčka na dozrání). Nesmím však opomenout další benefity, které naše výprava přinesla :o)  užily jsme si lesa, později i sluníčka, kamarádčina maminka po roce klekla na své léčené koleno a ještě ke všemu jsme mohly být na sebe hrdé, že jsme dokázaly v neděli ráno vstát tak brzy! 

Přeji vám krásné letní dny....:-)



8 komentářů:

  1. Téééda, jste dobré :-) Mňam...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) díky! Dneska jsme měli borůvkové knedlíky a koláč Přesně jak píšeš - mňam to bylo :o)

      Vymazat
  2. Mluvíš mi z duše, my jsme dnes v rámci víkendu stráveného na Vysočině vyrazili do lesa, pes se vylítal, děti měly krásně modré pusy i ruce, já jsem ocenila stín a chládek a všichni jsme si to moc užili!

    OdpovědětVymazat
  3. Tedy, jste dobré!! Také se chystám,ale je na mě moc horko, do lesa musím dojít několik km. Snad se trochu ochladí. Tak dobrou chuť a borůvkám zdar :-). Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jittuš, díky! Poctivě musím přiznat, že jsme vyrazily autem, jinak bychom musely vstávat už ve čtyři, abychom došly do lesa za chládku. Teď se trochu ochladilo, takže borůvkování se může rozjet :-) Borůvkovému lovu nazdar!

      Vymazat

Děkuji za Váš komentář a návštěvu u mě :-)