neděle 9. srpna 2015

Dupy dupy dup

Již delší dobu jsem si chtěla vyzkoušet ušít dupačky nebo alespoň takové polodupačky. K akci mě popostrčila Ajka svým návodem a také skutečnost, že jedna moje blízká duše čekala narození třetího miminka. Látku jsem měla koupenou už dlouho (koupila jsem ji vlastně  krátce poté, co mi řekla, že čeká mimi), jen to odhodlání pustit se do díla chybělo... 

Na dupačky jsem nakonec začala stříhat, když měla kamarádka těsně před porodem. Říkala jsem si, že to "akorát" stihnu. Realita je však taková, že Matýskovi jsou už skoro dva měsíce a teprve tento týden odešly dupačky do světa. A společně s nimi také dvě čelenky. Matýsek má totiž dvě starší sestřičky :-) Bohužel, jedna z čelenek byla malá a tak mě čeká šicí reparát!

A ještě musím dodat, že látka na dupačky se mi moc líbí, jen mi připomněla, že podzim se blíží a s ním konec prázdnin. Ne, že by se mě týkaly, ale přece jen ta jejich volnost je cítit na každém kroku, byť má různou podobu :-) A tak vám přeji hezké prázdninové dny!

Vychytávky pro příště:
dupačky - nechat si větší kus látky na založení vnitřní části nohaviček, použít jiný typ patentků 
čelenky - nastříhat o cca. 2 cm delší tunýlek i gumu než činí obvod hlavy

Čas zpracování: dupačky cca. 3,5 hodiny, čelenky 1 hodinu

Použitý materiál: dupačky -  úplet, patentky, nitě, vliselin ,  čelenky - bavlněná látka, vliselin, prádlová guma

Dupačky jsem šila z dětského úpletu. Vrchní díl je z dvojité látky - na vnitřní jsem použila bílý úplet. Díky dvojité vrstvě jsem náramenice zpevnila vliselinem. Díky tomu se nebudou patentky vytrhávat (alespoň doufám).  Snažila jsem se také o praktičnost, proto jsem vnitřní část nohaviček opatřila patentky (okraje jsem zahnula a také vyztužila vliselinem).  Prvně jsem se bála, aby malý z dupaček dříve nevyrostl, ale velikost 80 to jistí :o)


Čelenky jsou jeden z projektů knihy "Šijeme ze zbytků látek", o které jsem se již dříve zmiňovala např. tu. Návod byl pěkný, jasný, ale uváděné velikosti odpovídaly čelence pro panenku. Nakonec jsem požádala kolegyni, aby přeměřila obvody hlav  u svých holčiček. Od návodu jsem se odchýlila ještě v jedné věci - hlavní díl čelenky jsem před šitím vyztužila vliselinem - bude tak držet lépe tvar.




8 komentářů:

Děkuji za Váš komentář a návštěvu u mě :-)